Onsdag var alle 2.g’ere på Marselisborg samlet til en dag med ‘Sprog på tværs’.
Eleverne arbejdede på kryds og tværs af klasser og sproghold. I et samarbejde mellem historie og sprogfagene skulle grupperne indkredse og fremlægge om national identitet i hhv. Tyskland, Spanien og Frankrig.
Eleverne hyggede sig, og der var tilbagemeldinger som “Spændende at lære om de andre sprog og den nationale identitet og de forskelligheder der er blandt vores nabolande” og “Synes det har været sjovt, inspirerende og fedt at arbejde sammen med andre.”
Vi siger tak for en god dag og mange inspirerende fremlæggelser!
Tekst og foto: Agnete Monrad